2012. jan 26.

Süllő...

írta: TSK

Ez egy régebbi sztori, de imádom ezt a kaját, meg persze az alapanyagszerzés folyamata is a leginkább kedvemre való, mostanában már kattogok a pecára.  Imádok pecázni, és szeretem a halat is. Szinte bárhogy, bármilyen formában. Sajnos Panda nem eszik halat, állítólag büdös, ezért ritkán van az asztalon, de rajta vagyok, hogy egyszer olyan halételt készítek, ami megváltoztatja ellenérzéseit. Az egyik ötletem erre, ez a recept, ami egyrészt nagyon könnyű, másrészt nagyon látványos. Nincs nagy alapanyagigénye, és kezdők is bátran belevághatnak.

Persze mindenkinek azt ajánlom, ha teheti, a legfrissebb halat használja, azaz menjen és fogja ki maga, vagy ha nem tudja, akkor menjen el valakivel, és a következő alkalommal már nem hagyja ki a vadászat élményét.

Így történt ez ezzel a jószággal is, Márkkal indultunk neki egy nyári este, hogy vigyünk valamit az asztalra. Fél Baranyát végig autózva, merthogy a kedvenc tavaink zárva voltak, megérkeztünk asszem Bicsérdre, ahol egy kis horgásztónál megálltunk. Habár egész éjjel a közeli kocsma jókedvének zajait hallgattuk, azért hajnali 1 körül megjött egy, a pecás nagyotmondást is beleszámítva, 3kg körüli süllő.

Az elkészítés másnap történt, és tényleg nem nagy vaszisztdasz. Mondjuk a süllő pucolása nem a legkönnyebb, sok rajta az apró pikkely, eltart egy darabig lekaparni, plusz a hasi bőre elég kemény, de egy jó éles kés ezt is megoldja. A belezés meg ugye belezés, van, aki bírja, és van aki kevésbé. Hozzá tartozik a halkajához. Ez után már nem sok dolgunk van. kb 2 centinként jó mélyen beirdalni, hogy a keresztszálkákat átvágjuk. Kívülről belülről sózzuk, és fűszerezzük.

Személy szerint a süllőt nem szeretem túlságosan erősen fűszerezni, mert alapból nagyon finom a húsa. A bevágásokba bacont teszünk, és fokhagymát, ez elveszi a hús szárazságát, és fokhagyma meg mindenbe kell ugye... :D A tetejére vajat szeletelünk, ez ad majd neki ropogós bőrt, csak simán tegyük rá a tetejére jó vastagon. A halat zsemleágyra ültetjük, hogy el ne dőljön, és tepsimérettől függően karikába hajtjuk, vagy sem... A többi a sütő dolga. 180 fokon sütjük, amíg jó lesz. Köretnek tulajdonképpen bármi jó, hagymás krumplisaláta, vagy csak sima hasáb, ebben az esetben rakott krumplival tálaltuk. Egy ekkora süllő 4 embernek körettel éppen elegendő. kicsi még maradt is talán...Na mikor megyünk horgászni?