2012. jún 04.

Zsályás-körtés-fehérboros csirkemell vajban sütve

írta: panda<3
Zsályás-körtés-fehérboros csirkemell vajban sütve

Ez az egyik kedvencem:). Ízbomba, ízorgia. A csirkemell unalmas. De az egyik nagy előnye az, hogy sokféleképpen lehet variálni. Hál' Istennek nagymamám kertjében zsályabokrok burjánzanak, így amikor nála járok, mindig szerzek egy nagy adaggal (ha sokat hozok, akkor a fagyasztóban köt ki). Amikor sül az étel, az illata belengi az egész konyhát,eszméletlen finom illata van. Az íze meg mesés:). A zsálya íze sokakat megoszthat, én nagyon szeretem. Nem szoktam vele spórolni az ízesítésnél sem (mondjuk úgy általában semmivel sem..). Ez a pippimell a következőképpen készül.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kell hozzá:

- csirkemell (3 fél volt a dobozban)
- 1 körte
- zsályalevelek (ezt nem készíteném őrölt szárított zsályából), kb. 15-20 levélke
- sajt (bármilyen füstölt sajt, ami jól olvad), pár szelet, ami befedi a húsokat
- fehérbor (kb. 1 dl)
- vaj (sok)

A csirkemelleket kettévágtam hosszában, hogy vékonyabbak legyenek (klopfolni nem szerettem volna őket). Sóztam borsoztam. Előtte azonban a zsályaleveleket beletettem annyi fehérborba, amennyi pont ellepte. Egy nagy evőkanálnyi vajat felforrósítottam és picit megpirítottam a csirkemelleket, hogy kapjon egy pici kérget, színt. Aztán átpakoltam az így elősütött húsokat a neki szánt sütőtálba.  A maradék vajhoz hozzáadtam egy fél deci fehérbort - plusz, amiben a zsálya ázott - és egy kávéskanál mustárt. Belehintettem egy csipet cukrot és egy icipici sót. Picit rotyogott, aztán ráöntöttem a tálban várakozó csirkemellekre. Rádobáltam a zsályaleveleket és mindegyik hús tetejére tettem egy vékony szelet körtét és arra sajtot. Így pirultak a sütőben 180 fokon kb. 30 percig. Ja, krumplipürével az igazi, és én pároltam hozzá répakarikákat is vajban, mert passzol.
 

Szólj hozzá

körte hús sajt zsálya fehérbor csirkemell vaj zöldfűszer