2012. okt 26.

Sajtos csirke őszi gyümölcskörettel

írta: panda<3
Sajtos csirke őszi gyümölcskörettel

Ismét egy őszies hangulatú étel, illetve köret készült a konyhánkban. Valami gyorsat szerettem volna készíteni (mint általában), a leggyorsabbnak és a legegyszerűbbnek egy sütőben elkészülő, hús-és-valami-köret kombinációját gondoltam. Vettem a boltban két csirkemellet, sajtot. Egyszerű sajtos csirkemell készült belőle. Hozzá pedig a gyümölcsökből és zöldségekből összeállított köret, amit nem bonyolítottam túl, csak összeaprítottam mindent és ment a sütőbe.

blogra2.JPG

 

Kellett hozzá:

- 1 pár csirkemell
- kb. 10 dkg sajt
- 2 kisebb tojás (vagy egy nagyobb)
- 1 db birsalma
- 2 db idared (vagy akármilyen hagyományos) alma
- 1 kis fej vöröshagyma
- 4-5 gerezd fokhagyma
- 1 szem krumpli
- 1 evőkanál méz
- 1 ág friss rozmaring

A félbevágott csirkemellet megmostam, sóztam, borsoztam. A sajtot lereszeltem, félretettem, a tojást enyhén felvertem és belereszeltem egy nagyobb gerezd fokhagymát, őröltem bele borsot, tettem bele pici sót. A húst megmártottam a keverékben, majd megszórtam a reszelt sajttal, hogy teljesen befedje a sajt a húst. Belefektettem egy kiolajozott sütőtálba, lefedtem alufóliával és mehetett is a sütőbe. A köretet eleinte a hús mellé terveztem pakolni, de a tojás picit lefolyt a húsról, így egy külön tálba került végül a hús mellé. Felvágtam a birsalmát (elég kemény volt az alma, küzdöttem vele egy picit), majd a többi almát, krumplit, hagymát, fokhagymát. Mindent nagyobb darabokban hagytam, nem akartam, hogy nagyon szétessenek. Beledobáltam őket egy sütőtálba, amibe előzetesen pici olajat öntöttem. Icipicit sóztam, tényleg csak egy gondolatnyit, borsoztam. Ráöntöttem a mézet, a rozmaringról letépkedtem a leveleket és azt is hozzákevertem. Mivel imádom a rozmaringot, ezért még szórtam rá őrölt rozmaringot is, de ez nem szükséges, csak én imádom az ízét:). Mehetett is lefedve a sütőbe a husi mellé. A rozmaring a fanyar birsalmát nagyszerűen kiegészíti, a gyümölcs határozott, savas ízét pedig finoman lágyítja az alma és a méz. A krumpli igazából elhagyható mellőle, anélkül is jól megvannak egymással, szerintem ha körtét teszünk mellé, azzal sem vesznek össze. Jól passzol mellé egy félédes fehérbor, vagy utána egy forralt bor (fehérborból).

Szólj hozzá

alma ősz tojás krumpli könnyű hagyma hús gyors sajt fokhagyma csirkemell rozmaring birsalma