2014. feb 01.

Nyári visszaemlékezés #3 a legjobb palacsinta

írta: TSK
Nyári visszaemlékezés #3 a legjobb palacsinta

marcipánnal és meggyel


Ez egy nem hagyományos palacsinta, nem a magyar, lapos fajta, de pikk-pakk kész van, könnyű elkészíteni, és elképesztően finom. Télen, nyáron imádni fogják. 


PicsArt_1371073129807.jpg

 

Az alapkoncepció egy véletlennek köszönhető, megpróbáltunk bolti tejszínből vajat készíteni, de csúfos kudarcba fulladt, viszont nem akartunk fél liter tejszínt kidobni, így gondoltam egyet, és készítettem belőle egy palacsintatésztát. Később a tejszínt tej-tejszín keverékre cseréltük. Beleöntöttem annyi lisztet, hogy a hagyományos palacsintánál valamivel sűrűbb legyen, és tettem bele még két evőkanál cukrot, csipet sót, és egy fél csomag sütőport, és egy tojást. 

Egzakt mennyiségeket nem tudok írni, nincs receptje, a tej mennyisége határozza meg a liszt, és a többi mennyiségét. Én kb egy fél literrel szoktam készíteni, ebből kb 20 kis palacsinta fog kisülni. 

Az alap tésztát mi kiegészítettük, egy klasszikus kombinációval, cseresznye (vagy meggy) befőttet tettünk bele, jó apróra vágva a cseresznyét, és apróra vágott marcipános csokit (mozart kugeln j a lidlis is). 


Ezután forró serpenyőbe tesszük a kb 6-8 cm átmérőjű kis palacsintákat.
Mi akkor épp - költözés után lévén és konyhánk híján - a kertben, elektromos grillen sütöttük. A lap legyen egy icipicit olajos, én csak egy olajos papírtörlővel át szoktam törölni épp hogy csak kegyen rajta. Nézegessük az alját és ha megpirul fordítsuk. 

Önmagában is nagyon finom, de én legjobban vaníliafagylalttal szeretem. Ahogy a forró palacsinta, a meleg csoki, marcipán és a cseresznye harmonizál a jéghideg vaníliával, az valami utánozhatatlan. 

Szupergyorsan megvan, és az egyik legfinomabb desszert, amit valaha ettem, így fagyival, simán el tudom képzelni egy top étterem menüjében. Nem hiszed? Készítsd el!

Szeress, imádj a facebookon is!!!!

A Videóink is elég menők!

Szólj hozzá

édes panda tigris palacsinta grill desszert szabadtér pancake kerti grill waffel amerikai palacsinta mozart golyó mozart kugel meggy befőtt