2014. feb 22.

Ne menj a pékhez vasárnap reggel!

írta: Mdmoiselle
Ne menj a pékhez vasárnap reggel!

20140222_100840.jpgMár nagyon untam a reggeli szendvicseket. Mit tegyek bele. Nincs itthon kenyér. Ha van, akkor holnapra már olyan szikkadt lesz, hogy tuti belefulladunk. És egyáltalán. Unalmas. A melegszendvics jó, de az is csak szendvics. A rántotta rendben, de minden reggelre? És munka előtt? És nem esik útba munka közben egyetlen tisztességes pékség sem. Vagy ha igen, kilométeres sor áll előtte és persze mindig akkor a leghosszabb, amikor késésben vagy... Áh.. Jött az ötlet. Leveles tészta mindig van itthon.

Sonka is, sajt is. Sonkás-sajtos finomság leveles tésztából! Mint a pékségben. Tökegyszerű. Mint ahogy sokszor a szendvicset is, ezt is előző este készítettem el(ő). Nagyjából ugyanannyi időt is vett igénybe. Levágtam egy téglalap alakú szeletet a friss leveles tésztából, belefektettem sajtszeleteket (nem spóroltam) és a sonkát. Félbehajtottam és az oldalait összenyomtam, majd megkentem tojássárgájával a tetejét, rászórtam egy kis szezámmagot és frissen őrölt borsot. Előre kivajaztam egy kis teflon sütőformát, beletettem a tésztát és lefedtem folpackkal, be a hűtőbe és elmentem aludni.

Mivel a gyerkőcök keltettek reggel hétkor, így bedobtam a sütőbe, és amíg ők reggeliztek, az én reggelim is megsült, sőt, a párom kezébe is adtam egyet munkába indulás előtt, még jó melegen. Mivel ezt a kaját elől lehet készíteni előző este (ne legyünk lusták), így reggel elég csak bedobni a sütőbe, kb. 20 perc alatt megsül, épp ameddig végzel a reggeli rutinnal. Aztán kiveszed, hűl öt percet és már viheted is.

Kis energiabefektetéssel kapsz egy szuper reggelit. És a lusta hétvégeken. Mennyivel jobb csak bedobni az előkészített péksütit a sütőbe (ne adj isten az előre elkészített kávét is lefőzni közben:)) és visszabújni az ágyba és a friss és meleg péksütit majszolni egy negyedóra múlva:).

Nagy előnye, hogy édesen és sósan is készíthető, mi most sonkás-sajtos, virslis, virslis-sajtos, lekváros, túrós és almás verziót készítettünk. A virslishez lehet tenni mustárt, ketchupot, majonézt, ki mit szeret, a túróshoz lehet adni vaníliát, reszelt citrom héját, tojássárgáját (palacsintába a maradék töltelékkel:)), az almáshoz fahéjat, cukrot. Aztán persze lehet tényleg bármivel tölteni. Mehet bele minden, ami a hűtőben van, akár maradék is, és úgy gondoljátok hogy finom lehet tésztába burkolva.  Remekül fel lehet így használni a megmaradt kis darab sajtot, sült húst, spenótot, paradicsomot, túrót, baconszalonnát. Csak kreatívan:)!

P

 

Szeress, imádj a FACEBBOK-on is! :D

letöltés.jpg

Szólj hozzá

kedvenc házi péksütemény croissant leveles tészt