2014. feb 27.

Mekendcsíz mi? - avagy a sajtos tésztán túl!

írta: Mdmoiselle
Mekendcsíz mi? - avagy a sajtos tésztán túl!


FxCam_1393453683799.jpgMindig úgy éreztem, hogy az ámerikaiak túlértékelik a híres sajtos tésztájukat. Pff. Sajtostészta. Most komolyan:).A neten  többször is találkoztam ilyen receptekkel és na jó, azért nem néztek ki rosszul. Jó sok olvadt sajt és tejszín, de még mindig nem értettem, hogy mi ez a nagy hype körülötte.

Aztán jött egy üreshűtős hétköznap, volt itthon tészta, sajt, tejszín, bacon. Próbáljuk ki a sajtos tésztát kicsit turbózva, nem csak olyan magyarosan, kifőtt tésztára tejföl és reszelt sajt stílusban.

 

Adva volt egy fél zacskó szarvacska tészta. Ezt kifőztem, de nem teljesen puhára, hiszen még a sütőben is fog sülni. A kockázott bacont kiolvasztottam (úgy egy jó maréknyi mennyiséget). Miután kisült a zsírja, dobtam rá egy még egy kis vajat, kis lisztet, felöntöttem tejjel, besűrítve lett belőle egy besamel mártás. Kapott egy icipici sót, sok szerecsendiót, borsot, majd ment bele jó sok reszelt sajt. Picit sűrű lett, úgyhogy kapott még egy adag tejszínt. Szórtam még bele petrezselymet és ment bele fokhagyma is (ez a végén jutott eszembe, talán jobb lett volna közvetlenül a bacon után) Elég ütős kis mártás lett belőle.

A kivajazott jénaiba került egy sor tészta, rá egy sor mártás, baconszalonna és reszelt sajt. Aztán ugyanez a rétegzés még egyszer. A tetejére a szósz, a bacon és a reszelt sajt tetejére szórtam jó sok zsemlemorzsát. Bekerült a sütőbe, hát, olyan negyedóra-húsz percre azt hiszem. Addig kell sütni, amíg szép piros lesz a teteje. Nyilván:).

Nagyon-nagyon finom lett. Lehet variálni többféle sajttal, azért úgy az igazi:). Én egy ropogós zöldsalátát is el tudok mellé képzelni. Na majd legközelebb:).

P

Imádj a Facebookon!!!

https://www.facebook.com/PandaEsTigrisFoz

 

Szeress, imádj a facebookon is!!!!

A Videóink is elég menők!

 

 

 

 

Szólj hozzá

olcsó gyors sajt tészta bacon