2014. már 21.

Almás álom...

írta: TSK
Almás álom...

Nem vicc. Tényleg álom. Hétfő este hajnalig félálomban tekeregtem az ágyban, és az forgott a fejemben, hogy egy ilyet akarok enni. Egyrészt, mert szénhidrát szegény diétán vagyok, és ki vagyok éhezve az ilyesmire, másrészt, mert Panda Quiche-éből maradt némi leveles tészta. Szóval félálomban ez járt a fejemben. és másnap annyira fáradt voltam, hogy elfelejtettem megcsinálni. De tegnap eszembe jutott, és nekiálltam...

süti.jpg

 

Szintén egy nagyon egyszerű receptről van szó, és a sütési időn kívül gyakorlatilag pár perc dolgunk van vele. 

Hozzávalók:

Levelestészta
3 szem alma
cukor
fahéj
két tojás
tejföl(vagy tejszín)

Fogunk egy olyan és akkora tálat, amilyet csak szeretnénk :D. Az enyém kicsit mély, legközelebb nem így csinálom, de végül is egy kísérletről van szó, így a küllem nem számított, az íz pedig kárpótol érte. (azért legközelebb laposabb, szélesebb tálat választok) A tálat kivajazzuk, lisztezzük, és kibéleljük a leveles tésztával. Leteszünk egy réteg tetszőleges formájúra vágott, de nem túl vastag almát, megszórjuk cukorral, fahéjjal, és elkezdjük a következő réteget, addig, amíg a tál tele nem lesz. Ezután a 2 tojással és 2 kanál cukorral összekeverjük a tejfölt. Sokat ne babráljunk vele, az sem baj, ha marad benne "tejföldarabka". Nyilván tejszínnel ez a probléma nincs. Ráöntjük az eddigiekre, kicsit megmozgatjuk az almákat, hogy minden résbe befolyhasson. Egy másik tésztalappal lezárjuk a tetejét. Kis lyukakat böködünk rá villával. 180 fokos sütőbe tesszük, a tésztán látszik, ha kész. 

Hát ennyi. Nagyon finom lett. Lehet, hogy van ugyanilyen, hasonló recept a nagykönyvben, de az is lehet, hogy nem. A lényeg, hogy ha kajával álmodtatok, próbáljátok elkészíteni, hátha valami jó sül ki belőle.

Szeress, imádj a facebookon is!!!!

A Videóink is elég menők!

T

 

 

 

Szólj hozzá

édes süti gyors almás süti