2014. ápr 30.

Tejszínes-mentás epertorta egyszerűen

írta: Mdmoiselle
Tejszínes-mentás epertorta egyszerűen

20140429_192459.jpgGombhoz a kabátot. Ez a recept nagyjából ebben a szellemben készült. Előbb volt meg itthon a házi tojás és a tejszín, mint hozzá a gyümölcs. Mostanában folyamatosan sütök, nemrég citromos sütit, előtte almásat, majd cseresznyéset. A tejszín viszont az eperrel van nagyon jó barátságban, ezért jó előre eldöntöttem, hogy a tejszínt csakis eperrel fogom egy kis tortácskának megsütni. Van egy kis sütőformám, ebben szeretek sütögetni, mert ha esetleg nem is sikerül túl jól egy-egy műremek, legalább nem sok:D. Szóval mindössze 20 cm az átmérője és a magassága is csak valami 4 centi, de kettőnknek pont elég (persze ha vendégek jönnek hozzánk akkor előveszem a nagyobb, kapcsos tortaformát).

A torta (merthogy az, csak kicsi:)) összeállítása nem túl bonyolult, gyors és nem is igazán lehet elrontani. A mennyiségeket én feleztem a forma mérete miatt, de ha duplázzuk, akkor kapunk rendes, normál adagot. Szóval lehet matekozni tetszés szerint:).

Hozzávalói:

Tészta:

- 6 dkg cukor

- 6 dkg liszt

- 3 tojás

- vaníliás cukor

- citrom héja

Krém:

- tejszín

- eper

- lekvár

- porcukor

- díszítéshez eper, menta

A tésztához a tojások sárgáját és fehérjét szétválasztjuk, a fehérjéből csipet sóval és a vaníliás cukorral kemény habot verünk. A sárgájával kikeverjük a cukrot, hozzáadjuk óvatosan a fehérjéhez, majd a lisztet is belekeverjük finoman, vigyázva, hogy a hab ne nagyon törjön össze. Sütőpapírral kibélelt formába tesszük és 180 fokon kb. tíz percig sütjük, majd egy sütőpapírral letakarjuk a piskóta tetejét is, nehogy nagyon megbarnuljon (esetleg a sütő hőfokát is vissza lehet venni kicsit). Innen már csak pár perc és készen van, tűpróbával lehet ellenőrizni. Hagyjuk hűlni a tésztát.

A krémhez felverjük a tejszínt jó keményre, majd hozzáadjuk a pépesített, cukrozott epret. Ízlés szerint lehet édesíteni, ki hogyan szereti, nekem kb. két-három csapott evőkanálnyi cukrot kért. Beleforgatjuk finoman a gyümölcsöt a tejszínbe. Itt már lehet játszani az ízekkel, apróra vágott mentát is lehet a krémbe keverni, én most ezt kihagytam és csak a díszítésnél használtam a levélkéket.

Ha a piskóta kihűlt, kivesszük a formából, eltávolítjuk a papírt és keresztben kettévágjuk a tésztát. Megkenjük eperlekvárral a lapot, majd ráhalmozzuk a tejszínes epret és szépen elsimítjuk. Tehetünk fél eperszemeket is a két lap közé. Ráhelyezzük a másik lapot, ennek is megkenjük a tetejét a krémmel. Kenhetünk a torta oldalára is, de én most oda nem tettem. Díszítjük szeletekre vágott eprekkel és mentalevelekkel. Tálalás előtt be lehet hűteni, szebben lehet szeletelni.

Ha tetszett, Kedveld az oldalunkat a facebookon!

 

A Videóink is elég menők!

 

Szólj hozzá

édes kedvenc süti torta gyors tejszínhab eper