2014. jún 10.

Mire jó a bulgur?

írta: TSK
Mire jó a bulgur?

IMG_6709.JPG

A magyar hagyományos konyhában nem túl elterjedt, mégis nagyon sokszínűen alkalmazható köret, aminek az elkészítése nagyon könnyű.

De mi is az a bulgur? A bulgur egyfajta tört búza, melyet másnéven "török rizsnek" neveznek, és igen, a török konyhából származik. A még éretlen vagy a meghántolt érett búzaszemeket párolják, kiszárítják, majd durvára összetörik. A bulgurt szinte alig kell főzni, szinte elég csak forró vízzel meglocsolni, és hagyni, hogy magába szívja. 

A mai poszt ihletője Angeli Matyi, aki szintén gasztroblogger, és kiváló szakács. 

A blogját tessék megnézni Itten: http://kulinariskiserletek.blog.hu/

Szóval Matyi posztolta ma a facebookra az étel fotóját, és én persze egyből lecsaptam a receptre. Mivel ő idő hiányában nem tudta kiposztolni, átvállaltam a feladatot, és elkészítettem az ételt, változtatások nélkül. Nagyon jó kis recept. Bónuszban pedig a megmaradt bulgurból egy hideg salátát készítettem. 

Íme Matyi receptje változtatások nélkül:

Kagylós bulgur-risotto

20 dkg bulgurt 4 dl vízzel felforraltam, aztán hagytam lefedve fél órát párolódni

20 dkg kagylósúst kevés oliva olajon lepirítottam, aztán hozzáadtam a bulgurt, felöntöttem 1dl tej és 2 dl tejszín keverékével.
1 gerezd apróra vágott friss fokhagyma ment még bele, egy marék petrezselyem, só, bors, és ~15g parmezán rotyogott még pár percig.

 

Mediterrán bulgur saláta

A kész, már kihűlt bulgurhoz a következő hozzávalókat keverem:

  • hajszál vékonyra vágott paradicsom
  • hajszál vékonyra vágott lilahagyma
  • csíkokra vágott csili
  • só, bors
  • citromlé
  • Jó minőségű (most modenai) balzsamecet
  • Zöld bazsalikom és menta (de bármilyen zöldfűszerek)
  • Esetleg egy pötty majonéz, de ezt most kihagytam

Összekeverem, és tálalom. Köretnek de főétkezésként is megállja a helyét.

Ti mit szoktatok bulgurból készíteni?

Ha tetszett, kedvelj minket a Facebookon!

 

 

 

Szólj hozzá

kedvenc gyors