2014. már 11.

Füstölt-olajos hal

írta: TSK
Füstölt-olajos hal

Na lassan megindultak a grillezős posztok, beállunk mi is a sorba. Múlt héten Márk barátomék látogattak meg minket, és a remek idő adta a szituációt, hogy kint főzzünk. Előkotortam a tavalyi faszenet, lepucoltam a grillrácsot, és bepácoltam a húsokat. Aztán gyí. 

A grillezésről sokan és sokat írtak már. Mindenkinek megvan a saját technikája, mindenkinek megvannak a saját pácolási trükkjei, de természetesen még a faszén meggyújtására is létezik legalább 3 OKJ-s képzés. (mondjuk nekem be kéne iratkoznom egy ilyenre)

Én általában nem szoktam óriási feneket keríteni ennek az egésznek. Rácsapom a rácsra a húsokat, és a zöldségeket, és amikor megsült megesszük. És persze sör meg pálinka. Na az kell a grillezéshez.

Viszont, szinte minden esetben, a grillezés végén füstölni is szoktam valamit, és emiatt írom csak meg ezt a cikket, mert készült valami olyan finomság amit mindenképp meg szeretnék osztani.

4 pisztrángom volt, és ebből kettőt hagyományosan meggrilleztem, plusz mellé természetesen a csajoknak kötelező csirkemell. 

Amikor már kicsi volt a parázs, a maradék faszénport ráöntöttem, ami nagyon szép füstöt csinál. Tudom-tudom, a hardcore füstölők most a hajukat tépik, és népi mozgalmat szerveznek a megsemmisítésemre, ennek ellenére én bizony sokszor használom ezt a trükköt, ugyanis a faszén füstje egyáltalán nem rossz, nagyon finom lesz a végeredmény. 

Szóval a rácsra tettem a halakat, és a grillre rátettem a kupolát, hogy be legyen takarva. Alul, felül kinyitottam a szellőzőt, hogy szeleljen, mint egy jó pipa, és otthagytam 3 órára. A kész halakat kivettem, a bőre ilyenkor már remekül lehúzható. Egy részét azon nyomban benyomtuk, a maradék húst pedig olíva olajba tettem, sóztam borsoztam, és betettem a hűtőbe egy éjszakára. Így született a füstölt-olajos pisztráng, ami másnap reggel pirítósra téve, és egy kis citrommal megkínálva(ennek nagyon jót tesz a citrom, mint minden grill cuccnak). Ebben a formában  sokáig eltartható a hal, és mindenféle új recept elkészítésére inspirál. Például füstölt halas tészták !

Nemsokára bele fogom magam ásni a füstölés rejtelmeibe, már készülnek a füstölő alkalmatosság tervei, de ha nincs kedvetek ilyet venni, vagy készíteni, ezzel a módszerrel is nyugodtan próbálkozhattok.

T

Szeressél a Facebookon, mert az jó!

20140301_205117.jpg

Szeress, imádj a facebookon is!!!!

A Videóink is elég menők!

Szólj hozzá

gasztro panda halak pisztráng hal tigris gasztronómia füst házi grill grillezés olajos recycle főz füstölés halfüstölés kinti szabadtér füstölt hal halsprotni