2014. ápr 16.

Avokádókrém - ahogy nekem ízlik

írta: panda<3
Avokádókrém - ahogy nekem ízlik

Korábban voltak ellenérzéseim az avokádóval kapcsolatban. Lehet azért, mert egy szendvicsben kóstoltam először, és valahogy nem illett bele. Túlságosan finom volt a sonka és a sajt, és csak arra tudtam koncentrálni, zavart az avokádó zsíros állaga és krémes mivolta. Aztán kóstoltam guacamolét, az már ízlett, burrito mellé kínálták, finom volt. Itthon pedig egy barátnőm mutatta meg nekem, hogy ő hogyan készíti. Azóta én is ugyanúgy, semmit sem változtattam rajta.

IMG_20120924_174342.jpg

 

Kellett hozzá:

- 1 avokádó (érett, a húsa nyomásra enyhén puha, a színe egészen sötétzöld. A kemény avokádót érdemes 1-2 napig érlelni)

- 1 gerezd fokhagyma

- 1 kis teljes zsírtartalmú tejföl (igen, ezt sokan szentségtörésnek tartják, de azért csak tegyük bele)

- 1/2-1 lime (jó a citrom is, de abból fél elég)

- frissen őrölt feketebors

- csipet só

Az elkészítése pofonegyszerű; az avokádót hosszában kettévágjuk, kettéválasztjuk. A magot eltávolítjuk, a belsejét kikanalazzuk. Imádom a színét, a héjához közel sötétebb zöld, befelé haladva pedig az élénkzöldtől eljutunk a friss, tavaszi fű színét idéző zöldig és a vajsárgáig. Komolyan szoktam gyönyörködni ebben az élénk színkavalkádban:). Szóval kikanalazzuk a belsejét, hozzáadjuk az összes hozzávalót és összeturmixoljuk.

Ennyi:). Sokan szeretik, ha nagyobb darabok maradnak benne, akkor elegendő villával összetörni és kikeverni. Én szeretem, ha krémes és sima a textúrája, úgyhogy turmixolok.

Finom pirítósra kenve, zöldség mellé mártogatósnak. Eteti magát:).

IMG_20120925_124517.jpg

T

Szeress, imádj a facebookon is!!!!

A Videóink is elég menők!

 

Szólj hozzá

sör könnyű zöldség gyors fokhagyma előétel avokádó