2014. máj 26.

Tárkonyos raguleves

írta: Mdmoiselle
Tárkonyos raguleves

DSC_1152_mh1401112722394.jpgAmióta van fűszerkertünk és van tárkonyunk elég sokszor szoktam elkészíteni ezt a levest. A tárkonyt imádom, frissen teljesen más az íze mint a szárítottnak. Természetesen ha nem jutunk friss növényhez akkor jó a szárított is, de az picit más ízt ad.

Ez egy klasszikus raguleves, semmi csavar nincs benne. szeretem, mert könnyű étel, mégis tartalmas a sok zöldség és a csirkehús miatt.

Hozzávalók:

  •  1 fél csirkemell
  •  2-3 szál répa
  •  borsó (tetszőleges mennyiség)
  •  zöld ceruzabab (tetszőleges mennyiség)
  •  1 közepes fej hagyma
  •  kb. 2 dl tej vagy tejszín
  •  friss vagy szárított tárkony
  • citrom leve (kb. egy evőkanálnyi mennyiség)

 

Elkészíteni nagyon egyszerű. A kockára vágott csirkemellet egy fej apróra vágott hagymával megsütöm vaj és olaj keverékén. Nem kell teljesen megsütni, hiszen még főni is fog egy rövid ideig a levesben. Hozzáadjuk a karikára vágott répát, a borsót, zöld ceruzababot. Krumplit most nem tettem bele, de lehet azt is. Itt lehet variálni a zöldségekkel, ami mindig alap nálam, az a répa és a borsó. Finom gombával és karfiollal is. A zöldségek nálam mindig egyenlő arányban kerülnek bele. Sózunk borsozunk.

Ezután felöntjük egy kis vízzel és megfőzzük a zöldségeket. A zöldségeket ne főzzük túl puhára, de én azt sem szeretem, ha ropog a fogam alatt. Én itt már beleteszem a tárkony egy részét, úgy a felét. Ha ezzel megvagyunk, felöntjük tejszínnel vagy tejjel, előbbi esetben gazdagabb és sűrűbb lesz a leves. Lehet utánaízesíteni, sózni ha kívánja. Na és itt lehet habarni, ha valaki szeretné, én nem szoktam. Ha már nem fő a leves, akkor belenyomunk egy kis citromlevet az elkészült levesbe és beleszórjuk a maradék tárkonyt. Kész:)!

 

 

 

Szólj hozzá