2014. már 14.

Répakrémleves. Mégis finom:)!

írta: panda<3
Répakrémleves. Mégis finom:)!

A répából sok mindent lehet készíteni. Rémségnek mindjárt ott van a sült répa. Nem hangzik túl jól, ugye? Vagy a répatorta. Háááááát... És a répakrémleves? Micsoda?? Répakrémleves??? Na neeee...Aki azonban bármelyiket is kóstolta a fentiek közül, valószínűleg tudja és tapasztalta, hogy a répa igenis finom, sütve, főzve, édesen, sósan. Sokoldalú, lehet köret, leves, desszert. Érdemes vele próbát tenni.

répaleves.jpg

Én most répakrémlevest készítettem. A leveseket imádom, répakrémlevest először angliai kinntartózkodásom alatt kóstoltam. Gondoltam, na, egy újabb idétlen brit kaja. Ráadásul az első találkozásom egy konzerv répalevessel esett meg. Meglepően finom volt azonban. Vajas pirítóssal fogyasztottam, mint ahogy a britek általában minden krémlevest. Annyira megtetszett, hogy elhatároztam, ha hazamegyek, el fogom készíteni a saját verziómat. A ma elkészített levesem is ez alapján készült.

Mivel még mindig egyedül vagyok itthon, ezért nagy adagot nem készítettem. Ez kétszerre elegendő mennyiség (egy magamfajta pöttömnek).

Kell hozzá:

  • 4-5 szál répa
  • 1 kisebb krumpli
  • 1 doboz joghurt vagy kefír, 1 dl tej (esetleg tejszín)
  • alaplé (zöldség) (jelen esetben kockából)
  • só, koriandermag, őrölt gyömbér
  • olívaolaj, vaj

Elég egyszerű elkészíteni. A répát és a krumplit össze kell vágni, majd az olívaolaj és vaj keverékére rádobni. Picit párolni kell, majd felönteni egy kis alaplével, hogy ellepje. Ebben puhára kell főzni a zöldségeket, botmixerrel össze kell turmixolni, hozzáadni még 2-2,5 deci alaplevet majd kefírrel/joghurttal és tejszínnel/tejjel felönteni.A mozsárban összetörtem a koriandermagokat (együtt az örölt gyömbérrel), majd hozzáadtam a leveshez. Picit még hagytam rottyanni egyet, aztán kész is. A végén még belekevertem egy teáskanálnyi vajat az elkészült levesbe. Ebbe is úgy belekívánkozott:). Nagyjából negyedóra-húsz perc alatt elkészült. Vajas pirítóssal az igazi.

Szeress, imádj a facebookon is!!!!

A Videóink is elég menők!

Szólj hozzá

leves répa gyors tejszín olívaolaj gyömbér vaj egyszerű krémleves koriandermag