2012. jan 22.

Licsi...

írta: TSK
Licsi...

Ettetek már Licsit? Nagyon durva. Megörültem, amikor ma megláttam a lidliben kilencvené' kilóját. Panda persze kiokosított, hogy 10 dekája annyi, csak az ügyes márketinges így tette vonzóbbá. Én persze naivan nem vettem le.  Vettem is zacskóval azonnal, egyrészt már egy csomó hülyeséget összevásároltunk (a burritohoz meg amúgy is) másrészt mert kb. egy éve nem ettem. Nem vagy képben? Akkor tudományosan kb így hangzik:  

A gyümölcs héja, húsa, magva

 "licsi (Litchi chinensis) Dél-Kínában több mint ezer éve termesztett trópusi gyümölcsÁzsia szubtrópusi és váltakozóan nedves trópusi régióiban (IndiábanVietnam északi részén és a Fülöp-szigeteken) kedvelt gyümölcsfa. Új-ZélandonAusztráliábanLatin-Amerikában, valamint Kelet- és Dél-Ázsiában is ültetik. "

Szóval egzotische cucc, nehéz is hozzájutni. Először konzervben próbáltam, nem rossz úgy sem, de nyersen az igazi. Ja, van erről egy sztorim, anno talán egy éve Márk barátommal egy szépreményű peca előtt jártunk beszerző körúton, a fent nevezett diszkontban, amikor egyszer csak a hátez miaf#@z felkiáltásra meg kell magyaráznom a Márknak, hogy valójában nem az, hanem hogy ez bizony Licsi. Na ilyent még nem pipált az ember, mondom egyet akkor most megeszel. Lopni nem szoktam, ezért gondoltam megkapjuk majd ajándékba, becsületesen el is vittük a pénztárhoz, és megmutattuk, hogy akkor ez még lesz. A pénztáros kisasszony illedelmesen elvette, felhelyezte a mérlegre, és megállapította, hogy egy gramm, majd az árát miszerint 1 Ft beütötte a gépbe. Szerintem még senki nem vásárolt a lidlibe' 1g bármit sem :D

Nade milyen a cucc? Kívülről kicsit tüskés, a csonthéja (döglött madár :D) majdnem hártya vékony, tart, de azért rugalmas. Kézzel felpattintható, és a legtöbb esetben könnyen leválik a belsőről. Belül egy leginkább nyers csirkehúsra jellemző állagú, nagyon lédús, opálos színű valami található (Panda szerint alien tojás, de én azt hiszem nem az, mert az nagyobb). Ha felboncoljuk, belül egy kemény és nagy barna mag van. A húsa tényleg érdekes állagú, kicsit szőlőre emlékeztet, kicsit fanyar, és van egy kis csípős utóíze, ami igazán különlegessé teszi. Valójában nem is érdemes hasonlítani semmihez, ki kell próbálni. Ha siettek, akkor még mindig kilencszáz a lidülben, fussatok érte, mert elfogy.

Amúgy ti a nyers étkezésen kívül felhasználjátok még valamire? Mármint más formában étkezési célra?

 

 

Szólj hozzá

gasztro lidl panda tigris alien licsi leechee litchi alientojás