2012. máj 24.

Sajtos baconos hagymás pite

írta: panda<3
Sajtos baconos hagymás pite

Viszonylag gyorsan elkészíthető és finom kaja, akár hidegen is jó. Tegnap találkoztam a csajokkal, mindennel együtt volt 40 percem azután, hogy a lakás ajtaján beléptem, hogy elkészítsem a pitét.

 

Kész  levelestészta az alapja (Lidl), ebbe kell a cuccot beleönteni és megsütni. Jó, ha az embernek van pitesütő formája. Na nekem nincs, úgyhogy maradt a magasabb falú, kerek kerámiaforma. Bekapcsoltam a sütőt 200 fokra (mostanában mindent 200 fokon sütök, nem 180-on. Hamarabb készen lesz). Első lépésként kivajaztam és liszteztem a kerámiaformát. Beleorigamiztam a kerek formába a négyzet alakú leveles tésztát, a szélei olyan öt centire másztak fel a forma oldalán.

Ekkorra, mint Shivának, nőtt újabb két karom, és elkezdtem vele szeletelni a baconszalonnát.

Nagyjából olyan 6-7 szeletet. Elkezdtem sütögetni serpenyőben, rádobtam karikára vágott póréhagymát, fokhagymát (egyet) meg volt még egy paradicsomom, úgyhogy azt is kockáztam és hozzáadtam. Megpirultak szépen. Közben elkészítettem a tejszínes-tojásos-sajtos keveréket. Kb. 2,5-3 dl tejszínhez (soha nem mérem ki) tettem három tojást. Elkevertem, só, bors, szerecsendió ment bele. Reszeltem még bele sajtot is. Ekkor ránéztem az órára, volt még kb. 30 percem. Na mondom, ennyi idő alatt tuti nem sül meg. (Csajoknak sms, hogy kések.) A kissé kihűlt baconos-hagymás-paradicsomos keverékhez hozzáöntöttem a tejszíneset. Elkevertem, majd az egészet beleöntöttem a leveles tésztába. Reszeltem még rá sajtot (nem maradt nagyon a tetején, lesüllyed, mert elég híg még ilyenkor a massza). Sütőbe be és kb. jó 30-35 percet sült és kész is volt.

Előételnek is finom, de akár könnyű ebédnek, vacsinak is jó. Én szeretem hidegen is, vagy csak enyhén megmelegítve. Egy könnyű zöldsaláta remek kiegészítője a pitének.

 

Szólj hozzá

tojás könnyű gyors pite sajt tejszín póréhagyma egyszerű bacon