2014. ápr 09.

Paradicsomos puha keksz vajjal és lilahagymával

írta: panda<3
Paradicsomos puha keksz vajjal és lilahagymával

Kellene valamit sütni ? Valami sósat? Mondjuk kekszet? Mi van itthon? Valami könnyű kellene, valami egyszerű. Mondjuk aminek joghurt, vagy kefír az alapja. És olívaolaj. Van egy ilyen alaptészta, lássuk.

paradicsomos keksz kontrasztos.jpg

Az alaptészta így néz ki:

  • 20 dkg liszt
  • 1 sütőpor
  • 1 teáskanál só
  • 1 pohár joghurt vagy kefír
  • 1,8 dl olívaolaj


Ezeket kell összekeverni. Egy elég mancsos tésztát kapunk, formázni különösebben nem lehet, csak kipottyantani az evőkanálból a tepsibe. De előtte a tésztát még keverjük össze szárított paradicsommal, fokhagymával, póréhagymával és egy kis felkockázott paradicsommal (vagy ami éppen akad a hűtőben).

Nagyjából egy-egy evőkanálnyit tettem kiolajozott-lisztezett tepsibe (tele lett pont a tepsi vele). 200 fokra előmelegítettem a sütőt és betettem a tésztát. A tetejükre frissen őrölt feketeborsot szórtam. Kb. 25 percig sült, ekkor lett picit barna a teteje. Nekem annyira kívánta a vajat és a friss lilahagymát, hogy muszáj voltam a tetejére tenni (illett hozzá nagyon).

Jobban tetszett volna a végeredmény, ha kicsit jobban megemelkedik a tésztám, de az íze kárpótolt:). Egyszerű, gyors, egy pohár sörrel igazán remek egy jó film mellé!

Szeress, imádj a facebookon is!!!!

A Videóink is elég menők!

 

 

Szólj hozzá

sör könnyű gyors paradicsom joghurt keksz póréhagyma vaj kefír aszalt