2014. már 10.

Halak #3: Pisztráng borítékban

írta: TSK
Halak #3: Pisztráng borítékban

994664_10202549897018295_405094464_n.jpgEz a halétel ismét a gyors, egyszerű, de nagyszerű főzés szellemében készült. Nagy titkot nem tartalmaz, de legyen ez egy ötletadó ahhoz, hogy ti is nekiessetek borítékban sütni, vagy egészen pontosan párolni. Az étel nem csak halból készülhet el, bármilyen olyan hússal dolgozhatunk, ami gyorsan, könnyen párolással elkészíthető. Itt azért elsősorban szárnyasokra gondoljunk, én a csirkemellet részesítem előnyben. 

 

Az ötlet lényege az, hogy egy hermetikusan lezárt környezetben fogjuk tartani az összetevőket, így az összes íz, és fűszer a csomagoláson belül marad. Ezt akár sütőben, grillen, vagy szabad tűzön is el lehet készíteni, nekem a legjobban egy Duna parton szabad tűzön készült keszeg volt, amiben csak só, bors, és hagyma volt. De persze akkor már 1 napja nem ettünk :D

A metódus nagyon egyszerű, veszel egy kétszer akkora alufóliát, mint amire ráteszed a hozzávalókat, majd ráhajtod a másik felét, lezárod amennyire lehet légmentesen, és becsapod a sütőbe. Nem nehéz ugye? 

Ez a része nem is, de az, hogy milyen alapanyagokat válogatsz hozzá, az már nem is annyira egyszerű. Persze azért megijedni sem kell tőle. Én legfőképp zöldségeket szoktam beleaprítani, és ha van rá módom, zöldfűszereket is, leginkább a petrezselyem, bazsalikom párost szeretem. Nagyon jó bele a cukkini, sütőtök, cékla, és a hagyományos leves zöldségek is.

Meg lehet próbálkozni pikánsabb, pl Curry-s, csípős dolgokkal, én ebbe a kombóba például sok chillit, és szárzellert tettem, aminek van egy jellegzetes íze, amit én nagyon szeretek, de sokan kevésbe. Ebbe az ételbe került még kétféle erdei gomba, ami szintén nagyon nagyot dob majd az ízeken. Folyadék nem igazán kell bele, mert a zöldségek és a hús szép levet enged majd, amiben az ételünk megpárolódik.

Külön köretet nyilván nem igényel, hiszen a mellette párolt zöldségek igen kiváló köretként tűnnek majd elő a tasakból. Én mindig szoktam hozzá adni némi olíva olajat, de a zsíradék sem fontos, azoknak, akik nem szeretik. Összességében ez egy nem csak finom, gyorsan elkészíthető, hanem nagyon egészséges étel is, amit mindenki szeretni fog. Ti mit szoktatok tasakban sütni?

 T

Szeress, imádj a facebookon is!!!!

A Videóink is elég menők!

 

 

 

 

Szólj hozzá

halak halételek sült pisztráng psztráng pisztráng borítékban